Nepostačujúce prepravné kapacity a blížiace sa Majstrovstvá sveta v lyžovaní boli hlavnými dôvodmi na modernizáciu tatranského dopravného systému. Projekt nadzemnej železnice Alweg z Popradu na Štrbské Pleso sa realizácie nedočkal. Nakoniec padlo rozhodnutie na modernizáciu existujúcej trate TEŽ a skonštruovanie nových veľkokapacitných elektrických motorových jednotiek radu EMU 89.0 pre Tatranskú elektrickú železnicu, ktorých prototyp uzrel svetlo sveta v Tatre Smíchov v roku 1962. Po testoch na sieti TEŽ a následných konštrukčných vylepšeniach bola v rokoch 1968 – 1970 dodaná séria 18 jednotiek EMU 89.0, ktoré na tri desaťročia úplne ovládli tatranské koľaje. Cena jednej elektrickej jednotky bola 2,950.000 Kčs.


1970 – Veľkou skúškou a zároveň aj hlavným dôvodom obnovy vozidlového parku
tatranských železníc boli Majstrovstvá sveta v klasickom lyžovaní. Tie sa uskutočnili  od 14. februára do 22. februára 1970 na Štrbskom Plese. Počas týchto dní prepravili autobusy, zubačka a najmä tatranské električky – trojčatá, celkom 269 190 cestujúcich. Moderná technika sa osvedčila a postupom času sa zaradila do bežného života návštevníkov Vysokých Tatier.


2001 – Dažďom, ľadovým vetrom, snehom, ale aj pražiacim slnkom bičované električky
slúžili už viac ako 30 rokov. To sa podpísalo aj pod ich technický stav. Napredovaním technického vývoja sa, kedysi moderné súpravy, stali zastarané. Železnice Slovenskej republiky vyhlásili súťaž o dodanie nových tatranských električiek, ktoré mali nahradiť v plnom počte staré trojčatá. 425.951 bola v tomto roku nasadená do skúšobnej prevádzky ako prvá.


2007 – Pravidelné nasadzovanie starých trojčlánkových električiek do prevádzky sa skončilo, v prevádzke ich plne nahradili nové švajčiarske Barónky. Väčšina starých už bola zošrotovaná. Zvyšné sa používali na prepravu pracovných vlakov alebo oškrabávanie námrazy z trolejového vedenia. O 5 rokov nato bolo trojča s číslom 009 definitívne vyradené z prevádzky, bez akejkoľvek ďalšej potreby.


2018 – Veterán klub železníc Poprad prejavil u svojho partnera – Národného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko, záujem o jej odkúpenie a opravu do funkčného stavu. Po potrebných úkonoch tak malo Trojča s poradovým číslom 9 nového majiteľa. Vďaka zohratej partii, ktorú tvorili skúsení rušňovodiči, ale aj mladí železniční nadšenci sa podarilo priviesť túto trojčlánkovú jednotku k životu. Ešte pred samotným predstavením verejnosti si Trojča zahralo rolu vo videu Národného dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko, ktoré malo ľuďom predostrieť krásy práce rušňovodiča.


2019 – A takto vyzerá Trojča dnes. Po dlhých a tvrdých mesiacoch práce na jeho obnove je opäť pripravené Vás odviezť za zážitkami a dobrodružstvami pod naše najkrajšie veľhory, ktoré ponúkajú nekonečno spôsobov ako stráviť deň s rodinou či priateľmi. Cestovať popod končiare Vysokých Tatier v historickej električke Trojča z roku 1969 je výnimočný zážitok pre každého návštevníka Tatier. Začnite svoju návštevu Vysokých Tatier už v Poprade a využite na cestovanie medzi tatranskými strediskami historické električky s naším najvýhodnejším celodenným pasom. Počas jazdy Vás neminú nezabudnuteľné výhľady zo sťahovacích okien, náš personál v dobových uniformách či drobné občerstvenie.